Patyriminio udymo projektas
,,Tyrinėju, atrandu, mokausi“
Projekto aktualumas. Patyriminis ugdymas akcentuoja ne žinias, o patirtį. Kuo daugiau patirties, tuo geresni įgūdžiai. Žmogaus atmintis fiksuoja tas patirtis, kurios sukelia emocijas. Vaikai įsisavina žinias per realią gyvenimišką patirtį. Praktinis patyrimas yra vienas geriausių mokymosi būdų. Vaikai geriausiai mokosi iš savo asmeninės patirties ir savo atradimų. Mokymosi metu kylantys iššūkiai aiškiau atskleidžia vaikų mąstymą, elgesį, gebėjimą valdyti emocijas, priimti sprendimus, skatina kritiškai mąstyti, klausti ir ieškoti atsakymų bei ugdyti bendravimo įgūdžius. Patyriminiame ugdyme skatinamas vaikų kūrybiškumas, nuomonės išsakymas, argumentavimas, motyvacijos išlaikymas, mokymosi metu nelieka vaikų baimės ir nerimo, dėl to, kas nežinoma. Tai edukacijos forma, apjungianti mokslą, technologijas, inžineriją, menus ir matematiką, tai mokymasis veikloje. Šio ugdymo metodo taikymas leidžia mokytojui veikti laisviau, pasitelkiant kūrybiškumą, iniciatyvą, savo patirties klodus. Mokytoją skatina ieškoti naujų vaikui įdomių ugdymui (si) veiklų, plėtoti mokytojų bendradarbiavimą.
Projekto tikslas. Plėtoti ikimokyklinio/priešmokyklinio amžiaus vaikų pažintinę, komunikacinę, meninę, socialinę ir meninę kompetencijas tyrinėjant artimiausią aplinką. Per patirtinę veiklą smagiai ir linksmai gilinti žinias apie gyvąją ir negyvąją gamtą, mokslą, technologijas, inžineriją, menus ir matematiką.
Projekto uždaviniai.
1.Siekti ,kad vaikas:
1.1. nusiteiktų tyrinėjimams, ieškojimams, bandymams patirdamas atradimų ir tyrinėjimų džiaugsmą, kasdienius reiškinius patirtų ir pamatytų, pritaikęs matavimus, bandymus paprastais prietaisais ir būdais;
1.2. aiškintųsi konstrukcijų patvarumo, tvirtumo, mechaninio judėjimo atsiradimo situacijas, visa tai išmėgindamas ir pritaikydamas savo techninėje kūryboje ir žaidimuose;
1.3. įgytų saugumo, pasitikėjimo savimi jausmą.
2. Siekti, kad grupių, lauko aplinka būtų papildyta ir orientuota į patyriminio ugdymo veiklas.
3.Sudominti ir įtraukti į projekto įgyvendinimą tėvus.
4.Plėtoti mokytojų bendradarbiavimą, gerosios patirties sklaidą įstaigoje ir už įstaigos ribų, siekiant kuo geresnių projekto įgyvendinimo rezultatų
Projekto dalyviai: Regos ugdymo centro pedagogai, ugdytiniai, jų tėvai (globėjai).
Projektą koordinuoja: direktorė Laima Glaveckienė, Ikimokyklinio ugdymo skyriaus vedėja Regina Viršilienė.
Projekto vykdymo komanda: Mokytojos: Vanda Selenienė, Daiva Katkienė, Jolanta Vilčinskienė, Inga Sinkevich; tiflopedagogė Viktorija Paimbrekytė – Jonauskienė; socialinė darbuotoja Alina Glybina.
Projekto partneriai: Klaipėdos senamiesčio ROTARY klubas.
Projekto trukmė: 2020 m. sausis – 2020 m. gruodis.
Laukiami rezultatai. Vaikai noriai ieškos, tirs, eksperimentuos, sužinos ir išmoks naujų dalykų apie daiktus ir medžiagas, konstrukcijas ir mechanizmus. Taps iniciatyvesni, siūlys savo nuomonę, galimus sprendimus, sieks viską išbandyti patys, patirs sėkmės ir atradimo džiaugsmą. Kiekvienoje grupėje vaikų sumanymų, idėjų palaikytoja ir skatintoja taps mokytoja. Ji padės vaikams pasirinkti, ką jie tyrinės, eksperimentuos, ko ieškos ir kur tai darys – grupėje ar kitoje aplinkoje. Daugės įvairesnių veiklų lauke. Projekto įgyvendinimu susidomės ir aktyviai dalyvaus mokinių tėvai.
Projekto įgyvendinimo priemonės
Eil. Nr. |
Priemonės pavadinimas |
Vykdymo terminas |
Atsakingas asmuo |
Pastabos |
1. |
Komandos sudarymas, projekto rengimas, veiklų numatymas |
sausis, vasaris |
L.Glaveckienė, R. Viršilienė
|
Direktoriaus įsakymu patvirtinta projekto komanda. Parengtas projekto priemonių planas (patvirtintas direktoriaus įsakymu) |
2. |
Įsigyti priemonių eksperimentavimui, tyrinėjimui |
metų eigoje |
R. Viršilienė |
1. Vandens ir oro eksperimentų rinkinys 2. Šviesos ir garso eksperimentų rinkinys 3. Eksperimentų rinkinys su magnetais, skriemuliu, svirtimi 4.Elektros eksperimentų rinkinys 5. Gamtos ir aplinkos tyrimų rinkinys 6. Gaublys 7 . Saulės sistemos modelis |
3. |
Akcija ,,Augintojėlis“ |
kovas |
Projekto komanda, grupių mokytojos |
Dalyvauja ROTARY Augalų sodinimas |
4. |
Eksperimentai, bandymai, kūrybinė veikla grupėse, lauke |
metų eigoje |
Projekto komanda, grupių mokytojos |
Kiekviena grupė pagal savo amžių ir turimas priemones atlieka bandymus, eksperimentus. Planuoti kuo daugiau šios veiklos lauke |
Numatomos plėtoti temos |
||||
4.1. |
Augalų karalystė. Žmogus ir augmenija |
kovas – gegužė |
Projekto komanda, grupių mokytojos |
Pažintinei, meninei, socialinei kompetencijoms ugdyti (s). Vaikai gilins žinias apie augalus, bendradarbiaus, kurdami meninius darbelius eksperimentuos spalvomis. Veikla grupėse ir įstaigos kieme. Dalyvauja visos ikimokyklinio ugdymo skyriaus grupės |
4.2. |
Linksmųjų ir išradingųjų pokštavimai |
gegužė, rugsėjis |
Projekto komanda, grupių mokytojos |
Meninei, socialinei kompetencijoms ugdyti (s). Eksperimentuos, žais muzikos instrumentais, gamins muzikos instrumentus patys vaikai. Muzikos garsus perteiks, žais spalvomis. Veikla salėje ir lauke. Dalyvauja visos ikimokyklinio ugdymo skyriaus grupės |
4.3. |
Aš noriu viską išmatuoti |
lapkritis |
Projekto komanda, grupių mokytojos |
Matuodami, sverdami, pilstydami skysčius ir birias medžiagas, stebėdami oro temperatūrą, įvardins matavimo priemones ir būdus. Matavimui naudos ir netradicines priemones. Gilins žinias apie gyvąją ir negyvąją gamtą, mokysis skaičiuoti, lyginti. Veikla grupėse ir įstaigos kieme. Dalyvauja visos ikimokyklinio ugdymo skyriaus grupės |
4.4. |
Mus supanti erdvė. Daiktai ir dangaus kūnai. |
gruodis |
Projekto komanda, grupių mokytojos |
Tyrinės ir pratinsis jausti savo asmeninę ir bendrą erdvę, stebės planus, schemas, žemėlapius, gaublį. Pajus pasaulio: žemės ir dangaus kūnų didybę, pastovumą. Klausys skaitomų kūrinėlių apie saulę, mėnulį, žemę. Veikla grupėse ir įstaigos kieme. Dalyvauja visos ikimokyklinio ugdymo skyriaus grupės |
4.5. |
Pažinimas, tyrinėjimai ir atradimai |
metų eigoje |
Projekto komanda, grupių mokytojos |
Naujai išbandys įprastines medžiagas, atrasdamas, jog yra daug paprastų būdų išsiaiškinti, pažinti, atrasti . Nusiteiks tyrinėjimams, ieškojimams, bandymams. Šios veiklos padės įgyti technologinių, matematikos, inžinierinių žinių ir įgūdžių. Vaikai pasiners į meninių ieškojimų labirintus. Veikla grupėse ir įstaigos kieme. Dalyvauja visos ikimokyklinio ugdymo skyriaus grupės |
4.6. |
Aš domiuosi technika. Mano techniniai atradimai ir eksperimentai |
metų eigoje |
Projekto komanda, grupių mokytojos |
Bandyti kurti neregėtus mašinų, laivų, lėktuvų modelius, robotus ir kitus mechanizmus. Kurti modelių brėžinius, pagal kuriuos konstruos ir kurs, ruoš darbelius parodai. Dalyvauja ,,Ežiukų“, ,,Pelėdžiukų, ,,Liūtukų“ gr. vaikai, mokytojos, tėvai. |
5. |
Kūrybinių darbų paroda ,,Aš – mažasis konstruktorius“ |
spalis |
Projekto komanda, grupių mokytojos |
Dalyvauja ,,Ežiukų“, ,,Pelėdžiukų, ,,Liūtukų“ gr. vaikai, mokytojos, tėvai. Paroda eksponuojama įstaigos galerijose, grupėse. |
6. |
Užsakyti edukacijas patyriminei veiklai |
metų eigoje |
R. Viršilienė |
Popieriaus gamybos edukacija P. Domšaičio galerijoje, dalyvauja ,,Pelėdžiukų“ ir ,,Ežiukų gr. vaikai |
7. |
Projekto įgyvendinimo aptarimas ir sklaida |
gruodis |
L.Glaveckienė, R. Viršilienė
|
Įsivertinti projekto tikslingumą ir sėkmę |